Ιστορία

Το σχολείο μας ξεκίνησε από την Ίριδα Καϊναδά το 1967 έχοντας σαν στόχο μια διαφορετική προσέγγιση στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στον τρόπο που μαθαίνει ένα παιδί την μητρική του γλώσσα. Απλά ακούγοντας, διορθώνοντας και με πολλή εξάσκηση. Για αυτό και ήταν ένα από τα πρώτα σχολεία που ασχολήθηκαν με μικρά παιδιά με ένα σύστημα τόσο παιδοκεντρικό, παιγνιώδη, φυσικό όσο και αποτελεσματικό. Τα παιδιά μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μπορούν να μπουν στο πνεύμα της γλώσσας και να την χειρίζονται αβίαστα χωρίς άγχος.

Για αυτό και πολλοί μαθητές που ήξεραν ότι θα έφευγαν στο εξωτερικό επέλεγαν να έρθουν στο φροντιστήριο μας, γιατί το σύστημά μας εξασφάλιζε την ομαλή τους ένταξη σε μια ξένη χώρα ακόμα και σε ένα αγγλόφωνο σχολείο με μόλις τρία χρόνια στο σύστημα μας. Άλλωστε τα βιβλία που διδάσκουμε στα παιδιά είναι ακριβώς αυτά που χρησιμοποιούνταν κάποτε στα δημοτικά σχολεία της Αγγλίας.

Έκτοτε 50 χρόνια μετά, τώρα πια με τα παιδιά των παλιών μας μαθητών, μένουμε πιστοί στις αρχές μας, χρησιμοποιούμε ενδιαφέρουσες διδακτικές ιστορίες για τα παιδιά και προσπαθούμε να εστιάσουμε στην πνευματική τους καλλιέργεια, 'αποτοξινώνοντας' τους από την υπερβολική ενασχόληση τους με την τεχνολογία. Κάνουμε λοιπόν το μάθημα ενδιαφέρον και ευχάριστο χτίζοντας μια πολύ ζωντανή, χαρούμενη και ουσιαστική διαπροσωπική σχέση με κάθε παιδί ξεχωριστά σεβόμενοι απόλυτα τον χαρακτήρα του.

Μέθοδος

Η αγάπη μας για τα παιδιά, μας οδήγησε στην σκέψη να τους προσφέρουμε κάτι βαθύτερο και ευχάριστο το οποίο και δικαιούνται. Πιστεύουμε ότι αν το μάθημα μας σημαίνει κάτι για τα παιδιά τότε εκτός του ότι έχουν καλύτερη απόδοση, κερδίζουν και ένα μήνυμα ουσιαστικό το οποίο μπορούν να νιώσουν, και ασυνείδητα στην αρχή και συνειδητά αργότερα να εφαρμόσουν στη δική τους ζωή. Είναι μια κατάθεση ψυχής. Θεωρώντας θεμελιώδες για την προσωπικότητά τους το να βασίζονται στις δικές τους δυνάμεις, ενισχύουμε όσο μας είναι δυνατό την αυτοεκτίμησή τους και τη σημασία της προσπάθειας τους.

Άλλωστε το ποσοστό των επιτυχιών μας στις εξετάσεις γλωσσομάθειας Lower και Proficiency που κυμαίνεται στο 95% δείχνει την αποτελεσματικότητα της μεθόδου μας.

Για αυτό το λόγο επιμένουμε στο να δουλεύουν τα παιδιά μόνα τους, χωρίς παρέμβαση τρίτων και ακολουθώντας τις οδηγίες που τους δίνουμε σε κάθε μάθημα. Στόχος μας είναι να έχουμε μια πλήρη και αληθινή εικόνα της επίδοσης του κάθε μαθητή ξεχωριστά προκειμένου να μπορούμε να το βοηθήσουμε με τον πιο κατάλληλο τρόπο.

Την πρώτη χρονιά τα παιδιά δεν έχουν καθόλου καθήκοντα για το σπίτι. Όλη η δουλειά μας γίνεται στο μάθημα. Στις επόμενες χρονιές υπάρχουν κάποια καθήκοντα τα οποία όμως πάντοτε είναι απλή εφαρμογή κάποιας πολύ καλά δουλεμένης εργασίας στο μάθημα. Αυτά ο μαθητής πρέπει να τα κάνει ολομόναχος χωρίς παρεμβάσεις τρίτων έτσι ώστε να παίρνουμε μια εικόνα του τι ακριβώς έχει αποκομίσει και να μπορούμε να τον βοηθήσουμε. Ο χρόνος που απαιτείται στο σπίτι είναι ελάχιστος (περίπου 1,5 ώρα την εβδομάδα) και γενικώς αποφεύγουμε να δίνουμε καθήκοντα για τις διακοπές ιδιώς στις μικρές τάξεις.

Από την στιγμή που ένα παιδί εντάσσεται στο σχολέιο μας αναλαμβάνουμε απόλυτα την ευθύνη για την πορεία του και το βοηθάμε με ό,τι μέσα έχουμε.

Πρόγραμμα

Το βασικό μας πρόγραμμα του φροντιστηρίου μας, που μόνο εμείς εφαρμόζουμε, είναι έξι χρόνια και στην έβδομη χρονιά ως συνέχεια του, τα παιδιά προετοιμάζονται για τις εξετάσεις του Lower.

Ιδανικά οι μαθητές μας ξεκινούν στην β' δημοτικού. Αυτό γίνεται γιατί η ωριμότητα των παιδιών πρέπει να συμβαδίζει με την ροή του προγράμματος μας, άρα να μπορούν να ενσωματωθούν σε μια τάξη και να συμμετέχουν με άνεση τόσο στα παιχνίδια αλλά και στη πρόσληψη των πληροφοριών.

Ξεκινάμε το πρόγραμμα μας με ένα τεράστιο λεξιλόγιο, γύρω στις 500 λέξεις, το οποίο τα παιδιά καλύπτουν μέχρι τα Χριστούγεννα της πρώτης χρονιάς. Όλη αυτή η δουλειά γίνεται αποκλειστικά στο μάθημα αβίαστα και με έναν τρόπο πολύ ευχάριστο στα παιδιά. Μετά μαθαίνουμε ανάγνωση με τον δικό μας τρόπο και σιγά σιγά στην δεύτερη χρονιά περνάμε σε κειμενάκια και ιστορίες και συνεχίζουμε έτσι σχεδόν ως το τέλος. Πριν από τα Χριστούγεννα της δεύτερης χρονιάς τα παιδιά μπορούν να απαντήσουν γραπτά και προφορικά σε ερωτήσεις κατανόησης πάνω σε ένα δουλεμένο κείμενο, μπορούν να περιγράψουν εικόνες γραπτά και προφορικά, μπορούν να πουν με δικά τους λόγια το νόημα μιας ιστορίας και να διηγηθούν και μια δική τους.

Όλα αυτά γίνονται σε μικρά τμήματα με απόλυτα προσωπική παρακολούθηση του κάθε παιδιού γύρω από το τραπέζι και με συμμετοχή όλων. Στην 5 η και στην 6 η χρονιά τα παιδιά διδάσκονται λογοτεχνία μέσω κειμένων που εξασκούν τόσο την κριτική τους σκέψη όσο και την φαντασία τους. Καθόλη τη διάρκεια αυτή φροντίζουμε οι γραμματικοί μηχανισμοί να τους γίνουν συνήθεια ,αναπτύσοντας το γλωσσικό τους ένστικτο. Παράλληλα μέσω των εργασιών τους διδάκονται δημιουργική γραφή παράγοντας κείμενα δομημένα και πρωτότυπα.

Υπάρχουν τμήματα για τις εισαγωγικές εξετάσεις του Κολλεγίου Ανατόλια παράλληλα με το πρόγραμμα μας, όπως επίσης και τμήματα για τις εξετάσεις Lower και Proficiency.

Τα βιβλία για όλες τις χρονιές, εκτός από τις τάξεις του Lower και του Proficiency, παρέχονται από εμάς και το κόστος τους είναι ελάχιστο. Παράλληλα παρέχουμε στο παιδιά πλούσιο υλικό που βοηθάει στην κατανόηση των κειμένων που δουλεύουμε, την εκμάθηση του νέου λεξιλογίου καθώς και την εμβάθυνση της δομής της γλώσσας.